AVSLÖJAR

Jag tänkte avslöja mitt lilla projekt trotts att det knappast går framåt.... Eftersom allt ska gå via vc läkare nu förtiden så får jag hoppas att jag inte står still och trampar med mitt projekt!!! Jag har beslutat att om jag någonsin kommer kunna läsa vidare så kommer jag behöva mer tid för min outredda dyslektiker kommer man inte lång medt. Så efter att ha sett en dokumentär på svt fakta så beslöt jag mig för att jag måste få en diagnos. För dum det är jag inte det tar bara lite längre tid att förstå ibland. Jag har under min skoltid memorerat och kommit ihåg så otroligt mycket på lektionerna att jag inte behövt läsa så mycket för att uppnå godkännt. Och under gymnasiet så förstår jag inte riktigt hur jag klarade mig igenom både svenska A & B. Engelskan fixade jag inte men det får stå för skolan.Under sista terminen kom de på att vi var 4 st som inte kommer att få godkännt pga att vi gått i en specialgrupp där läraren blev sjukskriven redan första terminen och så kom han aldrig tillbaka, så vi hade diverse lärarvikarier tills det dog ut tills sista terminen. Och de lektionerna vi då skulle ha låg på en annan mycket roligare lektion. Så här i efterhand fattar jag inte ens att jag tog studenten =S men de gjorde jag iaf. Nu börjar jag gå i studerartankar igen men vet inte riktigt vad jag vill bli. Men en sak vet jag.... Jag vill ha en diagnos så att jag kan få hjälpmedel med faktaböcker på talbok och mer tid. För ett par år sedan gjorde jag högskoleprovet och det finns inte en chans att jag skulle hinna läsa igenom allt på så kort tid och kunna förstå innehållet och svara på frågor... Iaf så gick jag och gjorde provet för några år sedan och jag trodde att det kändes ganska bra efteråt iaf.... tills jag fick se vad jag fick för slutpoäng... och det var framförallt svenska läsförståelsen och engelskan som gick på skit. Nog för att jag vet att jag kan mer engelska idag än för ca 4-5 år sedan. Men ju mindre man läser böcker och skriver  idag desto saktare går det. När jag skriver blogg försöker jag ofta gå igenom texten både 2 & 3 gånger innan jag publicerar för att märka stavfel och hel knasiga meningar. Men jag har funderat och tror inte jag ska göra det mer. Dock händer det ju att man trycker fel knapp när man sitter och skriver men det kanske man kan leva med =)

Och så ska jag skriva jag ist för man ;) Har märkt att jag skriver ofta man när man menar Jag!!!

Nu börjar jag komma underfund med var tangenterna sitter på min nya dator så snart börjar det gå undan när man skriver =) Tangentbordet är ju lite mindre så det passar bra till mina små fingrar =D

Nu ska jag gå och sova så jag inte har uvudvärk imorgon när jag matilda vaknar....

Natt i natt 

P.S Haft en bra födelsedag idag. Pratat med Annica i telefon i säkert en timme minst, Matilda har varit på sprudlande glatt humör hela dagen och Peter kom hem med en orkide till mig och så till sisst grillad ev kycklingfilee till middag mmmm D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0