Över en kopp kaffe

sitter här och funderar på om man skulle skrivit något men så mycket har det inte hänt den senaste veckan... Kaffet håller på och svalnar och ja sitter med en oerhört seg såpa på teven och matilda ligger uppe och sover tror jag....

Helgen har beståt av massa arbete..... Och i fredags var vi ner och tittade på studenterna på stan!!! I trosrdags jobbade jag natt så jag åkte hem till mamma och sov ett par timmar innan vi åkte ner på stan för att kolla in läget!!!

Ligger efter i städningen men lyckades iaf tvätta fönstrena i vardagsrummet och byta till sommargardiner förra veckan....så nu är det bara att fortsätta..... Peter har lyckats komma ikapp med tvätthögarna iaf... jag kan inte förstå att tvättbergen kan växa så fort.....När man äntligen bantat ner hela högen så det inte ens finns en strumpa kvar att tvätta så går det bara två dagar så ser man hur högen växt på sig i en rasnade fart..... Nu beöver vi köpa mer tvättmedel oxå..... Vi köpet tvättmedel på tunna och det allra bästa med det är att man slipper åka och köpa tvättmedel hela tiden.... den räcker i drygt 1 år nu förtiden..... förr räckte den i säkert 1 ½ år.

Nu har mina 8 veckor av 50%igt arbete gått och jag går upp på 100% igen.... natt tjänsten är dock Bara på 98%.... vilken skilnad va??  Det har varit så skönt att kunna få gör saker i vår egen takt... Jag börjar känna mig jätte stressad att behöva jobba så mycket igen. Det börjar kännas tungt att när jag jobbar 3 nätter på raken kommer jag inte se Matilda på flera dagar om det varit så pass mycket på jobbet att jag måste sova länge....kanske man inte ens hinner bort innan hon ska börja varva ner och gå och sova...
Men det är bara och bita ihop för det är ju trotts allt bara 4 veckor det kommer vara så här jobbigt.... sen är det 4 veckors semester och sedan är det höst igen....Jag har lyckats lagt ett riktigt skitschema i höst som jag INTE ser fram emot.... Dock kommer jag behöva ta ut lite extra dagar föräldraledigt för vi fick en senare inskolning på dagis än vad jag hade i beräkningarna....

Nu har skruttan vaknat och jag har haft en paus från tangenterna...... Fröken är inte på sitt sharmigaste humör idag....Jag vände upp och ner på hela Matildas värld bara av att gå ut med påsen från blöjhinken....
Nu så finns det massor som ska göras.... Börja med maten, plocka ur diskmaskinen hänga tvätt, städa och så Leka..... Hur blev det med kaffet då???? de blev kallt... så det blir till att göra nytt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0