101 Gör ett Ryck igen då =)

Det här med och blogga har inte riktit varit min grej de senaste månaderna... Haft total bloggtorka och sedan har jag inte ens haft tid att sitta här och knappa.... Men nu knner jag en viss saknad av knappandet så jag försöker med ett inlägg det 101:a inlägget sedan starten =P

Det har hänt såååå otroigt mycket de senaste månaderna så jag vet inte riktigt va man ska börja. Men Matilda Har lärt sig sitta stadigt, åla sig, krypa, resa sig och sätta sig upp och hon går efter möbler + 2 st tänder som sticker upp och en till på g tror jag!!! Ja då förstår ni att tiden inte riktigt funnits den senaste månaden har allt gått i rekordfart. 3 okt började hon krypa och veckan efter började hon resa sig upp efter möbler. Jag gör inte annat än jagar bebis eller nu får jag kanske börja kalla henne för barn för en liten bebis är hon inte längre. Denna helg och förra veckan har hon börjat exprementera lite med ljud. Bababa och papapa och vavava. Mamamama låter det bara när hon är trött, kinkig eller ledsen.
Sedan har separationsångestfasen börjat. Mycket gnäll och gråt vissa dagar.

2 veckor kvar har jag på min föräldraledighet sedan är det Peters tur och idag började jobbångesten....
På sätt och vis ska det bli roligt och börja jobba och träffa arbetskamrater och träffa alla barn man jobbar med. Men de som känns jobbigast är nog att lämna ifrån sig ansvaret. Nog för att jag vet att Peter klarar av att ta hand om Matilda galant men jag har ju varit hemma med henne i 8 månader så jag kan ju alla rutiner och känner igen alla gnäll som hon kan ha på dagarna och jag vet ju hur en dag ser ut för oss. Helgerna när vi båda är hemma så myser vi mäst och tar allt som de kommer om vi inte har planer under dagen. Sen att behöva kliva upp skit tidigt för att ta bussen till jobbet mitt i vintern känns lite jobbigt, men de är mäst latmasken som skaver där. För jag har värkligen ingen lust att köra en skoda pickup till jobbet och parkera i ett trångt parkeringshus. Näää då åker jag gärna buss. Kanske får ta volvon ibland om jag har tur ;)

Matilda har kommit på nu att det är trevligt att vakna kl 0600. De tycker vi mindre om.... Och mästa dels så är det för vi ställt om klockan. Innan omställningen vaknade hn runt 0730-0800 och de är ju helt okej. Första dagarna efter omställningen vaknade hon prick kl 0700 och de var väl genomlidligt men nu i slutet på förra veckan och i helgen så kl 0600 eller strax före.... man är som ett lik när man kliver upp... och vi sak till uppsala nu till helgen, vi får hoppas att de är så mycket roliga intryck så att hon sover till 7 kanske 8 iaf =) *hoppas*

Nu har skrotan vaknat igen efter andra sovstunden för idag!!!

Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0