Kalas, BVC, Spruta & Föräldragrupp

I Lördags fyllde jag hela 24 år. Hade även min första Morsdag då =). Fint väder var det och Peter har hållt på hela veckan för att altanen ska bli klar. Nu fattas bara lite piff med Blommor och så lite bambu gardiner så är det så gott som klart.

Fick Pengar, presentkort, blommor en fin pinne till trädgården och fina kort när jag fyllde iaf.
Blommor av Matilda och så ett vägg fäste till Tv:n av Peter. Fast de var nog mest på skoj. Han får väl en symaskin eller nått annat skoj som vi kan behöva när han fyller =P.

I Måndags så var vi till Bvc igen, Matilda väger nu 6075 gram och är 61,5 cm. Spruta fick hon med, och de gick förvånansvärt bra. Jag hade räknat med en otröstbar dotter men med napp, snutte och en lugn mamma så skrattade hon när vi gick där ifrån.

Sen tog vi och åkte förbi mormor när vi skulle hem, jag var sååå kaffe sugen. De slutade med att vi åkte hem vid 15:30 ca. Hon hade det så svalt och skönt i lägenheten och Matilda somnade på soffan och sov så skönt!!!
Senare åkte vi till Borlänge och beställde soffa... Äntligen och vecka 28 kommer den. Gick lite på kupolen oxå. Köpte Färg till hand avtryck ett fint papper och så en ram. Köpte även en ram till vårat stora foto på Matilda. Nu ska det bara sättas upp.

Matilda fick lite lätt feber på kvällen efter sprutan men den var putsveck dagen efter.

Tisdagen var en lat dag.... Matilda sov och de gjorded jag med. Fixade hand och fotavtryck på kvällen. Men handavtrycken blev inge bra. Jag fixade fin tavla med bild och fyra fotavtryck. Blev ganska bra, förutom att texten blev lite kladdig för penseln var lite för mjuk och skriva med...

Idag har vi varit på Föräldragrupp och idag var vi hemma hos Natalie och hennes mamma Sophia. Vi kom där ifrån klockan 18:00 ca ojoj... tiden går fort fast barnen var lite kinkigare i dag. Nästan alla var lite gnyiga men de sov och åt mest.

Nä nu ska jag nog gå och knoppa både Matilda och Peter sover redan....

Natt i Natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0