Nu börjar lucköppningen

Ja nu är det bara 24 dagar kvar till beräknad förlossning. Men de lär kännas som en längre evighet, och det brukar det ju göra för alla barn i December innan julafton. Jag får bara hoppas att min klapp kommer före lucka 24 och inte 2 veckor efter.

Igår storstädade jag här hemma. Inte för att bebis ska få för sig att komma tidigare vilket inte skulle göra så mycket. Men det såg ju för j-vligt ut här hemma. Jag började redan i Måndags med sovrummet uppe och vädrade täcken och kuddar. Och så plockade jag i ordning inne i gästrummet. Peter har ju fått bott där  inne i helgen på nätterna. Han gick dit av sig själv till och med. Han snarkar så hemst när han är förkyld och just nu sover jag så himla lätt att jag vaknar av minsta lilla och kan inte somna om jag blir störd. Men nu har han fått flytta tillbaka igen =)
Och i går när Peter klev innan för dörren hade jag bara en liten bit av vardagsrummet kvar att torka sen var det så fint här hemma. Måste se till att hålla efter nu!

Men denna natt har varit hemsk. Har haft så ont i svanken och ryggen att jag knappt tog mig upp i natt för de regelbundna toalett besöken. Peter fick hjälpa mig upp vid 6 snåret när han klev upp. Sen när det var dags att kliva upp helt gick det ganska bra att gå upp ändå och nu har jag nästan inte alls ont. Så det är skönt att det går över iallafall.

Igår var Peters bror med familj här och drack lite kaffe. Lilla Molly uppskattade våran gungstol och så bebis (kusins) babysitter hon fick inviga den och den var riktigt bra. Jag hämtade den i Rättvik i Torsdags. Hittade en annons på familjeliv och klippte till. Bra gung var det i den i allafall.

Idag har mamma varit här och druckit kaffe med mig. Sen har jag mesta dels suttit vid datorn. Lungn dag i dag.

Om en timma ca kommer Peter så jag ska försöka ha maten klar då. Så kanske man kan hitta på nått...

                                           BYEBYE

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag har en utmaning till dig på min blogg!

2009-02-15 @ 18:16:11
URL: http://www.wallmans.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0