PF

Idag har vi PF= Pappa Fritt han är hos sin föredetta arbetskollega får man väl säga då. Fast de träffas väl ändå var och varannan dag. Han är iaf där på inflytningsfest tror jag det är, de har precis flyttat in i sin nysnickrde villa. Har länkat deras blogg där nere. Amanda och Peter heter den nedan. Så då har vi det PF ikväll jag och Matilda.
Men inte blir vi ensamma för det, min moster kommer och hälsar på en sväng. Hon hade det oxå tomt hemma med ungar och karln borta.

Matilda har blivit så stor nu. Väger 4130 gram och har blivit 55 cm lång. Hon är ganska stadig i nacken för att vara så liten och hon kan ligga och bara titta på en med sina stora blå ögon. Hon är Mer vaken och med och de är så mysigt, vi njuter av varenda dag.

Idag har vi tagit en promenad i det fina vädret. Det är dock svårt att klä på Matilda så det inte blir för varmt. Men hon sov gått i vagnen, iaf medans den rullar.

Vad har hänt annars i veckan då????

Jo inte alltför mycket Peter har skaffat sig en skrivare som skriver ut fina fotobilder. Måste ju ha nu och skriva ut fina bilder på Matilda. Peters farmor och farfar köpte den på siba för de hade rabatt där.

På Tisdagen tänkte vi åka och ta bild till tidningen men Matilda vaknade runt 4 och ville inte somna om i första taget. En trött mamma konstaterade att vi häldre sover middag kl 1300 istället.

Onsdag var vi på enjos spa party hos min mormor och Matilda fick fin precent av mormors vänninor och så fick Matilda en fin klänning av min tremänning, som är jämngammal med Matilda. Hon är 7 månader nu.

På Torsdagen kom vi äntlige iväg och tog kort till tidningen, så håll utkik. Sen hälsade vi på mina arbetskmrater när vi ändå var i samma hus.

Fredag var vi till bvc. Matilda hade en rolig morgon och vaknade vid 04 och somnade om kl 0630. Så både jag och Matilda var trött hela dagen. Vi sov väl en 3 timmar den natten.

Bättre upp i dag somnade vid 01 och vaknade vid 0730. somnade om strax efer 09 och då somnade även jag om. Fått bada i baljan i dag och de gillar hon. Njuter av att ligga i det ljumna vattnet.

Mycke skriverier om sovtider...men de är en stor del av dagen.... sova och äta =) och jag sitter då en heldel vid dumburken... trodde aldrig att jag skulle tycka att That '70s show skulle vara bra...men tro det eller ej men man har börjat titta på det..... inte jätte mycket men sitter hon och äter och det är på så då ser man på det. Jag har haft jätte svårt för den serien och bytt kanal så fort det varit på tven.

Annars är hem till gårdn dagens måste nästan.... Brittiska tvserier är bra och vi köper Lynley varje måndag med expressen.

nänu ska fröken äta...

ByeBye

Kommentarer
Postat av: Åsa

Undrar varför inte vi träffas när båda är hemma om dagarna?? Dumt tycker jag!!!!! Hoppa in i bilen och kom hit nån dag!! Kram på dig och Matilda

2009-04-06 @ 11:45:12
URL: http://www.wallmans.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0