Barnombudsmannen!!! eller kvinnan Faktist!!!

Tjohosan!!!!

nu var det inte så länge sedan... så jag kommer inte att skriva en mindre roman vad som hänt i mitt liv!!!

Början på veckan va seeeg.... de va tillåme så mina arbetskamrater nästan undra om de va som de skulle... ja va inte lika allert...eller va man ska skriva...allt gick i slowmotion *stava?* men nä ja va inte så jag kunne sova på natten fast ja va trött... tur man har i-poden nu förtiden och nu e de rem.... Allt va som de skulle för i dag har jag äntligen kommit in i mitt vanliga tempo... Njutit av de fina vädret på eftermiddan å jag å mamma gjorde rusta, öb å så kolla vi in vår nya bostad när vi ändå va i närheten å så upp å kolla på svågerns nya lägenhet uppe i skjulsarvet....

i går va ja på konferans i folketshus. Barnombudskvinnan kom dit å en massa andra intressanta föreläsare... Allt handlade förstås om nå väldigt viktigt...att lyfta fram...Barnkonventionen.... Ja plockade på mig en massa läsa...som resulterade i några mindre timmars sömn än va jag behöver...men lika glad å posetiv ändå =) .... Så nu har jag ju fått ännu mer å kolla upp, googla å fråga...å blädderblocket är fullkluddrat med frågor till höger å vänster...för nu bev ja ju nyfiken... HUR FUNKAR DET???? Alla som jobba med barn jobbar de oxå för barnens rättighet??? Är arbetsplanen anpassad efter barnkonventionen??? Jag hade tänkt att börja läsa barnkonventionen själv...har den på nattygsbordet....sen så ska jag snoka reda på varebda fråga ja blivit nyfiken på...Vil lära å veta mer... hur göra bättre för bra kan bli bättre å bättre kan bli ännu bättre...... om man känner sig manad så är ja väldigt intresserad av att veta mera... E så nyfikn på skola, dagis bvc , skolhälsovården, socialtjänsten mm.....

nä nu ska nog lilla ja gå å sova...för ja e sååååå trött så jag inte ens orkar kolla om jag hittar nån fin bild...eller kanske föresten......

Länkar som kan jag slängt mig in i:
www.nobab.se
www.bo.se
http://www.bo.se/Adfinity.aspx?pageid=55
www.rb.se
www.rbuf.se
www.bris.se


bye bye å natt i natt
Kramar från Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0